Dívali jsme se „očima hada“

Jakou vlnovou délku má viditelné světlo a jakou infračervené záření? To jsou základní znalosti, které si přinášíme z hodin středoškolské fyziky. Z hodin biologie zase víme, že někteří živočichové (např. hadi) monitorují infračervené záření a „vidí“ tedy podobně jako termokamera. Využili jsme nové školní termokamery a možnosti zapůjčení dalších (v rámci platformy Lab IR EDu Západočeské univerzity v Plzni) a zkusili jsme se podívat na svět trochu jinýma očima.

Kamery během listopadu a února putovaly postupně na všechny úseky školy. Náš pomyslný had tak prolezl učebnami, školní jídelnou a s žáky SZŠ se dostal i do nemocnice! Zatímco skutečného hada zajímá především kořist, termokamery v našich rukou se zaměřily na obory, které studujeme a také na energetické ztráty v budovách školy. Přikládáme pár názorných obrázků, ze kterých chceme vytvořit výukové materiály pro ročníky, které přijdou po nás. 

Žáci 1PSA, 1PSB, 2OS, 3PSA, 4PSA, 2OA, 2F, 1PV, 2PV



tisk Tisknout   ↑ Nahoru